Unsere 8. Mahler aus dem Concertgebouw Amsterdam in Nederlands 2

Unsere allseits aufmerksame Außenstelle in Berlin, Rainer Großimlinghaus, übermittelt folgende Nachricht:

---

Folgende Meldung finde ich auf der Website des Royal Concertgebouw Orchestra (RCO):

20 November 2006
Dutch Television Broadcasts Feature RCO
The Dutch NPS network is commemorating Bernard Haitink’s fiftieth anniversary with the RCO with a series of Christmas Matinee television broadcasts from 1977 to 1988. Haitink’s televised interpretations of Mahler’s symphonies caused quite a stir in many European countries. The broadcasts can be seen on Monday evenings around midnight on Nederland 2.

The AVRO network is broadcasting this year’s Christmas Matinee, led by chief conductor Mariss Jansons, live on Radio 4 on Christmas Day. The second half of the programme, featuring Beethoven’s Ninth Symphony, will also be televised live on Nederland 2 in the Netherlands and on Arte in France and Germany.

On 26 December, the performance of Mahler’s Das Lied von der Erde from Bernard Haitink’s anniversary concert, given on 7 November, will be broadcast on Nederland 2 at 1.10 p.m.

20 November 2006 - Gustav Mahler, Thirth Symphony
27 November 2006 - Gustav Mahler, Fourth Symphony
4 December 2006 - Gustav Mahler, Fifth Symphony
11 December 2006 - Gustav Mahler, Seventh Symphony

18 December 2006 - Gustav Mahler, Eighth Symphony (Opgenomen tijdens het Eeuwfeest in 1988)

25 December 2006 - Gustav Mahler, Nineth Symphony

gez.
Rainer Großimlinghaus

---

D.H.: Am 18.12.2006 ist unsere 8. Mahler auf Nederland 2 in der Nacht von Montag auf Dienstag gegen 00:00 Uhr zu empfangen. Es wäre schön, wenn vielleicht jemand einen Mitschnitt auf DVD machen könnte.

Die Aufzeichnung von damals war weltweit und spektakulär. So gab es u.a. eine Kamera an der Saaldecke, die Aufnahmen aus großer Höhe machte, sowie zwei "fliegende Kameras" samt Kameramännern, die für die damalige Zeit und für eine Konzertübertragung ungewöhnlich waren.

Manfred Hill
-Vorsitzender-
am 24. 11. 2006 - 17.00 Uhr

Gustav Mahlers 8. Symphonie in Amsterdam
100 Jahre Concertgebouw;
Festkonzert in Anwesenheit der Königlichen Familie.
AVRO + TV (EUROVISION)
Jones, Augér, Bonney, van Nes, Watkinson, Hollweg, Hampson, Holl

Philharmonia Chorus London
Städt. Musikverein Düsseldorf